OAMENI

Roxana Ana, Managing Director la Velvet Winery: În condițiile pieței actuale, lansarea și prezența în piață se vor face gradual.

‹ INAPOI

 

Ana Roxana_Foto credit Salonul Millesime

Foto Salonul Millesime

 

Trăim zilele acestea evenimente care ne schimbă fundamental stilul de viață. Cele mai mari schimbări au avut loc în legătură cu obiceiurile legate de muncă, dar și cu momentele de relaxare. Situația s-a facut simțită și pentru producătorii de vinuri din momentul declarării stării de urgență, închiderea restaurantelor și anularea evenimentelor fiind motivele principale.

 

Însă situația unor producători de vinuri este și mai dificilă, fiind crame nou lansate sau crame cu game noi de vinuri și rebranding.

 

Roxana Ana, Managing Director la Velvet Winery, ne prezinta situația cramei cu o nouă identitate vizuală.

 

Sunteți producător de vinuri în podgoria Dealu Mare ce revin pe piață după o pauză de aproape doi ani, de ce această decizie?

 

Ne-am dorit să venim pe piață cu ceva nou și să avem “îndrăzneala” de a sparge tiparele percepției convenționale, de a oferi consumatorului de vin o altfel de experiență, atât în ceea ce privește eticheta cât și ce se află dincolo de ea.

 

Ce a presupus rebranding-ul, fost Amfiteatru Vitis, actual Velvet Winery? Cu ce game de vinuri veniți către consumatori?

 

Rebranding-ul a presupus o nouă identitate vizuală, un nou concept cu o nouă abordare a pieței și cel mai important, cu noi vinuri, create cu multă grijă și pasiune.

Portofoliul actual conține atât vinuri ușor de înțeles, cu tipicitate de soi, ce se adresează în special publicului tânăr (Nirvana, Sweet Cabaret) sau experimentat (La Țigănci) cât și vinuri complexe, de creație, pentru cunoscătorii și pasionații de vin (Wine Deco, Triptic).

 

Portofoliul de vinuri cuprinde gamele: Nirvana (Chardonnay, Rose, Fetească Neagră), La Țigănci (Fetească Regală, Rose), Wine Deco (Chardonnay), Triptic și Sweet Cabaret.

 

Unde vinificați și cine este creatorul vinurilor?

 

În momentul de față, suntem în plin proces de construcție a cramei, un proiect ambițios pe care l-am demarat cu ceva timp în urmă și facem eforturi să se concretizeze în toamna acestui an, pentru procesarea recoltei 2020. Vinurile din portofoliul actual (2018-2019) sunt realizare în colaborare cu două crame, sub stricta supraveghere și coordonare a lui Liviu Grigorică, enologul consultant al cramei noastre.

 

Cum vedeți o lansare în situația actuală?

 

În condițiile pieței actuale, lansarea și prezența în piață se vor face gradual, prin “word of mouth” sau prin intermediul online, asigurându-ne astfel o interacțiune directă cu viitorii noștri clienți, o creștere lentă, dar constantă și sănătoasă.

Inițial, aveam planificate o serie de evenimente pentru relansarea cramei în aceata primăvară, atât în București cât și în țară, însă circumstanțele actuale ne-au forțat să amânam toate evenimentele programate. Între timp, ne axăm pe construirea și consolidarea unei relații cât mai apropiate cu iubitorii vinului, asigurându-le toată atenția și sprijinul nostru în această perioadă.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Fiind o situație de forță majoră, nemaiîntâlnită până acum la acest nivel, este foarte greu de prognozat cum se va “așeza” piața în urma acestei crize. Sunt multe speculații, dar nimeni nu știe cu certitudine.

Probabil, pe fondul instabilității financiare și a faptului că vinul nu intră în categoria produselor indispensabile, în perioada următoare obiceiurile de consum vor suferi modificări în ceea ce privește gama de produse achiziționate, prețuri și volume. Suntem însă încrezători și sperăm că acest lucru va fi doar pentru o perioadă scurtă de timp, iar vinul va reapărea în coșul de cumpărături.

În ceea ce privește piața vinului, cel mai probabil, producătorii își vor regândi strategia de producție și vânzări pentru recolta din toamna acestui an, ca urmare a stocurilor nevândute în această primăvară.

 

Unul dintre canalele de vânzari în acest moment este online-ul, vă gândiți să dați drumul la vânzări?

 

Da, cu siguranță în aceată perioadă ne vom axa și noi pe online, atât prin canalele proprii cât și pe cele ale partenerilor noștri (magazinele online). Deocamdată, suntem la început, dar intenționăm să ne consolidăm prezența în următoarele luni.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

Să stea acasă, să continue să consume, cu moderație, vin românesc de calitate și să nu-și piardă curiozitatea și dorința de a experimenta vinuri noi.

 

Mai multe informații despre Velvet Winery aici.

 

Alina Iancu

21.04.2020

 

Gama_Velvet_winery 2020

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 7-a ediție
11-13 Mai 2024
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter