OAMENI

Andreea Micu, proprietar crama Avincis: Întreruperea activității în majoritatea locațiilor din segmentul horeca va duce la scăderea drastică a vânzărilor în acest sector.

‹ INAPOI

 

Avincis (websize)-41

 

Dacă vorbim despre industria vinului, vorbim implicit și de segmentul horeca, de turismul viticol, de oamenii care muncesc via, de cei care produc vinul și ne întâmpină atunci când îi vizităm. Iar următoarea perioadă va fi o provocare pentru aceștia, mai ales că peste câteva luni urmează o nouă recoltă.

 

Ce măsuri au luat producătorii în situație de criză? Ce sectoare generează vânzări în această perioadă? Ne spune Andreea Micu, avocat și proprietar al cramei Avincis.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? De când s-a făcut simțit?

 

Criza generată de Coronavirus a început în jurul datei de 15 martie și tot cam de atunci a început ușor, ușor să se resimtă impactul acesteia și în vânzări. O imagine clară asupra situației vânzărilor în această perioadă o vom putea avea probabil către mijlocul lunii mai, însă estimăm o scădere a acestora în special pe segmentul horeca de aproximativ 30- 40% față de anul trecut. Creșterea acestor procente va depinde desigur de durata acestei perioade de criză.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește angajații, inclusiv cei de la cramă şi ce soluții au fost aplicate?

 

Ceea ce este cel mai important în acest moment este că nu avem persoane contaminate cu Covid-19 în rândul angajaților noștrii. Odată cu declanșarea stării de urgență am luat măsuri interne de punere în aplicare a măsurilor obligatorii de prevenție împotriva infectării pentru reducerea riscului de contaminare. În acest sens am dotat angajații din departamentele vânzări și cramă cu kit-uri de protecţie individuală și am transmis intern îndemnuri repetate de respectare a măsurilor impuse de autorități pentru prevenirea contaminării.

 

Am suspendat de asemenea activitatea turistică de la cramă.

 

În ceea ce priveşte organizarea forţei noastre de muncă din această perioadă, la acest moment nu avem în vedere închiderea totală a activității și trimiterea angajaților în șomaj tehnic sau disponibilizarea acestora, însă pe viitor totul depinde de durata stării de urgenţă, a restricţiilor care ne afectează activitatea şi a consecinţelor lor.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Amploarea efectelor acestei crize asupra industriei vinului depinde foarte mult de durata acesteia. Vorbim cu siguranță de o prelungire cu încă cel puțin două luni ceea ce înseamnă că piața va fi destul de serios afectată. Întreruperea activității în majoritatea locațiilor din segmentul horeca va duce la scăderea drastică a vânzărilor în acest sector. În paralel însă vor crește vânzările pe online având în vedere încurajarea livrărilor la domiciliu în perioada de carantină.

Este prima dată când ne confruntăm cu o criză de acest gen și prin urmare nu putem aprecia exact ce urmări va avea asupra industriei vinului. Ceea ce știm este că vom face tot posibilul să asigurăm întreținerea viei de pe domeniul viticol și funcționarea cramei pentru producția de vinuri.

 

Aveați exporturi în această perioadă? Ce decizii ați luat?

 

Exporturile reprezintă 10-15% din vânzările noastre în general iar în această perioadă estimăm că vor scădea și mai mult din cauza situației din întreagă lume. De asemenea asigurarea transportului în exterior este foarte dificilă. Sigur nu renunțăm la export și ne vom strădui să onorăm eventualele comenzi găsind soluții pentru tot ceea ce înseamnă această activitate.

 

În ce proporție ajută vânzările din online și la ce nivel sunt vânzarile marilor lanțuri de magazine?

 

Vânzările online au crescut semnificativ în această perioada și reprezintă un suport important mai ales pentru vânzarea vinurilor din gamele noastre premium. Prin activitatea noastră de promovare sprijinim site-urile de comerț online și încurajăm consumatorul final să comande cu livrare la domiciliu produsele preferate.

 

Este o perioadă foarte bună pentru afirmarea comerțului online și impunerea acestuia pe piață.

 

Pe segmentul IKA vânzările au crescut față de aceași perioada a anului trecut probabil și datorită fluxului mare de cumpărători care au vizitat magazinele din lanțurile mari în aceste zile. Rămâne de văzut dacă vânzările vor mai crește în perioada următoare pe acest segment comparativ cu anul trecut.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

Mesajul nostru în această perioadă pentru consumatorii de vin și pentru prietenii AVINCIS este: #statiacasa, #statiinsiguranta și consumați responsabil vin de calitate respectând măsurile de protecție pentru a reduce riscul de contaminare cu COVID -19. Sănătate tuturor!

 

Mai multe informații despre crama Avincis aici.

 

Alina Iancu

08.04.2020

 

91405195_1287788641410361_6501394602723901440_o

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 7-a ediție
11-13 Mai 2024
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter