OAMENI

Attila Ferencz, director de vânzări Gastrotech: Vânzările online au ajutat cât de cât restaurantele și mă bucur că unii s-au descurcat și au făcut tot ce s-a putut pentru a supraviețui.

‹ INAPOI

 

Attila Ferencz Gastrotech

 

Epidemia a avut un impact uriaș asupra întregii industrii a ospitalității. Închiderea hotelurilor și a restaurantelor a dus la blocarea activităților multor industrii complementare. Odată ce industria repornește, o multitudine de lucruri trebuie luate în considerare, de la modificări operaționale la măsuri stricte de igienă. Însă indiferent de măsurile necesare, este nevoie de conectare permanentă și de adaptare la noutățile din piață. Toate acestea pentru mulțumirea deplină a clientului.

 

Attila Ferencz, director de vânzări departament HoReCa al Gastrotech SRL, furnizor de echipamente pentru hoteluri și restaurante, ne povestește despre adaptarea companiei în vreme de pandemie, dar și despre produsele furnizate către industria ospitalității.

 

Sunteți furnizori de accesorii pentru locațiile HoReCa și nu numai. De când sunteți pe piață din România și ce produse furnizați restaurantelor, dar în retail? De unde va aprovizionați?

 

Compania Gastrotech a fost fondată în 2002 cu obiectivul de a distribui produse de menaj în România şi a început prin a vinde magazinelor mici şi clienţilor finali. Dând dovadă de seriozitate şi promptitudine, comercializând produse de calitate superioară, am câştigat încrederea atât a clienţilor cât şi a furnizorilor săi obţinând contracte tot mai mari. În anul 2008 a fost înființat departamentul HoReCa întrucât foate mulți clienți care ne căutau pentru produsele noastre găsite în marile lanțuri Cash & Carry erau din domeniul HoReCa. Începând din acest an, am căutat furnizori cu produse exclusiv pentru hoteluri și restaurante. Portofoliul nostru de produse pentru HoReCa conține de fapt tot ce se pune pe masă, veselă (Bauscher/Playground), tacâmuri (Hepp), pahare (Stolzle), accesorii de masă și servire (APS), sisteme complete de bufete pentru Hoteluri (Mogogo), dar și pentru bucătăriile acestora, oale, cratițe, tăvi și ustensile (Pujadas), de la gătit, la depozitat, chiar și zona de patisserie, inclusiv zona de curățenie. Echipamente nu avem, dar la cerere putem furniza și aparate mici. Mai avem o gamă largă de cuțite pentru bucătării inclusiv pentru industria prelucrării cărnii. În retail, oferim clienților produse asemănătoare, aici aș enumera tigăi teflonate, produse din sticlă și ceramică termorezistentă și o varietate de produse care fac viața ușoară în bucătăria de acasă.

 

Cam 97% din produsele comercializate de Gastrotech au proveniența EU, în mare parte Germania. Suntem în contact direct cu fabricile respective în acest fel avem posibilitate de a oferi clienților condiții mai bune decât dacă aceștia s-ar aproviziona direct de la fabrici.

 

Pahare Gastrotech 1

 

De când s-au simțit efectele pandemiei în restaurante și cum au evoluat vânzările în retail?

 

Nu pot spune că au existat semne înainte de pandemie, la noi totul s-a oprit brusc la mijlocul luni martie. Nu cred că proprietarii restaurantelor și hotelurilor s-au gândit că vom ajunge în acestă situație, cum nu am fi crezut nici noi. În concluzie, pandemia ne-a afectat 100% pe vânzările HoReCa. Dar nici în retail nu a fost mai ușor, în prima fază, după ce s-a intrat în starea de urgență, chiar și lanțurile de Cash & Carry au suspendat comenzile lor, să nu vorbim de magazinele mici cu produse de menaj și uz casnic.

 

În iunie se vor deschide mai multe locații, aveți comenzi pentru dotarea acestora?

 

În acest moment avem în depozit echiparea completă a trei restaurante care în principiu ar fi trebuit să se deschidă în martie sau aprilie, aceste mărfuri vor pleca către ei îndată ce vom avea o dată concretă când locațiile vor avea permisiunea de a deschide ușile, dar din păcate nu este nimic precis și stabilit. Sigur, așteptam comenzi de la clienții noștri mai vechi îndată ce deschid și vor avea nevoie de completări din produsele noastre. Mai sunt și acele proiecte, unde s-au trimis deja oferte, în principiu acceptate, dar aici totul este în decalaj indiferent dacă ușile locațiilor se vor deschide în luna iunie sau nu. În ultimele zile s-a simțit o mișcare din partea clienților noștri, dar în general vorbind, a fost teoretic legat de unele produse sau despre disponibilitatea lor în acest moment. Noi suntem pregătiți de deschidere și comenzi, avem depozitul plin cu produse. Pot să spun că avem și un avantaj pentru că furnizorii Gastrotech sunt ca și locație în Germania, țară de unde poate să ajungă orice marfă în câteva zile dacă este o urgență.

 

Farfurii Gastrotech

 

Vânzările în online au fost de ajutor pentru restaurante, este valabil și pentru produsele oferite de Gastrotech? Care sunt produsele care au avut cerere?

 

Vânzările online au ajutat cât de cât restaurantele și mă bucur că unii s-au descurcat și au făcut tot ce s-a putut pentru a supraviețui. Însa restaurantul este locul unde merg oameni să se simtă bine, să manânce bine. Cred că cele mai fericite sunt firmele care au avut produse cum ar fi ambalaje de unică folosință, nu cred că firmele ca Gastrotech ar fi fost de ajutor pentru vânzări online către clienții HoReCa. Dar totodată precizez că și noi am lansat în primele zile a pandemiei un website (www.gastrotech.ro) care, după scurt timp, a devenit o sursă de venit. Comenzile au crescut de la o zi la alta, am avut și zile cu 50-60 de comenzi. Cele mai căutate produse au fost paharele Stolzle și ceramica termorezistentă DeSilva, dar nu numai. Majoritatea comenzilor au fost lansate de persoane fizice. Totodată am fost norocoși pentru că suntem prezenți și pe alte platforme de eCommerce, dar avem produse și pe site-urile unor magazine online de vinuri sau băuturi.

 

Către ce ne îndreptăm în viitor pe partea de inovație, ce noutăți aveți în portofoliu?

 

Probabil că sunt zone în domeniul HoReCa unde se pot aduce inovații și sunt chiar necesare. Însă în lumea farfuriilor, tacâmurilor sau a paharelor, nu prea putem vorbi despre inovații. Putem vorbi despre materialul din care sunt confecționate și despre design. Dar un aspect foarte important este să rămână funcționale. Este mai ușor să vorbim de trenduri, cum ar fi în acest moment farfuriile colorate, cu forme amorfe sau design scandinav minimalist la tacâmuri. Producătorul Stolzle a lansat în acestă primăvară un set de pahare cu led încorporat, când paharul este pe masă nu este luminat, când este ridicat de cineva se luminează paharul, poate că va fi apreciat acest tip de pahar de unii oameni, dar ca și observație personală, nu cred că vom întâlni multe din aceste pahare.

 

Mai multe informații despre Gatrotech aici.

 

Tacamuri Gastrotech

 

Fotografii: Arhiva Gastrotech

 

Alina Iancu

21.05.2020

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 8-a ediție
10-12 Mai 2025
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter