#IMPREUNAREUSIM

Fernando Mihăilescu, proprietar și enolog crama Ferdi: Noi ne aflăm mereu într-o dinamică privind actualizarea noastră ca și cramă, pe toate planurile, deci reinventarea este constantă.

‹ INAPOI

 

Ferdi

 

Trăim vremuri cu provocări pentru tot mediul de afaceri, în special pentru antreprenorii aflați la început de drum. Se resimte foarte bine și în viticultură. Reinventarea în business este necesară, la fel și orientarea vânzărilor în mediul online.

 

Crama Ferdi este o cramă relativ tânără, o pasiune care transcende meșteșugul și se transformă în artă. Aceasta reprezintă în totalitate viziunea și conceptul proprietarului și vinificatorului cramei, Fernando Mihăilescu, cel care și-a asumat provocarea creării vinurilor într-un stil personal dar după metoda tradițională.

 

Ești la început de drum ca antreprenor? Povestește-ne despre Crama Ferdi, cum a luat naștere, care este conceptul și cum faceți vinurile?

 

În urmă cu 10 ani ne făceam, timid, loc în regiunea Tohani a Dealului Mare, pe o suprafață de doar 1,5 ha. Prioritatea noastră a fost, întotdeauna, atingerea excelenței în producția de vinuri, știind că vinul de calitate își are obârșia în vie. Ca urmare, după un atent proces de îngrijire a viei, începem selecția pe fiecare butuc în parte iar, la final, recoltăm manual în lădițe, în vederea obținerii unor struguri de primă clasă. Sistemul de vinificație este unul de perspectivă îndelungată, având în vedere că vinurile roșii premium sunt maturate, de la 1 la 2 ani, în barrique-uri de stejar.

 

Principiul nostru ‘less is more’ se observă începând cu intervenția minimă în procesul de vinifcatie, vinurile transmițând adevărata esență a terroir-ului din care provin, și finalizând cu denumirile acestora, care au legătură cu memoria afectivă a făuritorului lor.

 

De curând ați mărit producția și ați intrat și în Horeca, în ce procente vindeți în acest segment și dacă este un blocaj situația actuală din procentul alocat restaurantelor?

 

Într-adevăr nici nu am avut ocazia să ne obișnuim cu livrările în zona Horeca, situația actuală afectând domeniul la scurt timp după ce noi ne-am făcut simțită prezența. Categoric impactul blocajului a fost instantaneu, noi alocând un procent de 30-40% către acest sector, fără a mari însă producția.

 

Ați venit cu pachete online? Cum v-ați reinventat într-un timp atât de scurt?

 

Noi ne aflăm mereu într-o dinamică privind actualizarea noastră ca și cramă, pe toate planurile, deci reinventarea este constantă, în funcție și de mediul economic fluctuant în care activăm. Ceea ce am avut însă răgazul să facem în această perioadă, mai permisivă din punct de vedere temporal, a fost crearea site-ului www.cramaferdi.ro, astfel intrând și noi ‘în rând cu lumea’, d.p.d.v. virtual. Acolo iubitorii vinului nostru pot urmări produsele disponibile și descrierile lor, imagini precum și câteva informații despre producția, locația și profilul cramei. Nu am creat pachete online, clienții noștri având preferințe variate în materie de soiuri și cupaje, nu putem să impunem un anumit pachet de produse.

 

Clienții fideli au comandat în continuare, s-au simțit diferențe față de o perioada normală?

 

Suntem printre norocoșii pe care clienții fideli nu i-au abandonat întru totul. Desigur că unii dintre aceștia s-au îndreptat spre altă gama de produse, decât cea uzuală, iar alții au așteptat să consume stocul pe care îl aveau deja de la noi, abia apoi plasând noile comenzi. S-a distins o reorganizare și o altă prioritizare a preferințelor, probabil și în funcție de preparatele pe care urmau fiecare să le gătească acasă în perioada de izolare. Bineînțeles că s-a simțit diferența față de o perioadă normală, cu atât mai mult cu cât lunile februarie, martie și aprilie sunt luni care reprezintă un vârf și în anii cu o desfășurare constantă a activității.

 

Ce noutăți aveți în materie de vinuri?

 

Cel mai recent, am lansat două vinuri din game diferite, respectiv, gama premium, Cuvée Piţigaia 2017 și gama de bază, Cuvee Unchiu Puiu 2018.

 

Cuvée Piţigaia 2017 este un cupaj emblematic al cramei noastre, este un tip de Bordeaux Blend, unde soiul Merlot, cu un corp catifelat, elegant și cu arome de cireșe negre îl întâlnește pe regele vinurilor, Cabernet Sauvignon, care îi ridică aciditatea, îi îmbogățește taninii și corpul, la care se adaugă nuanța de grena închis, precum și aromele de piper verde și ciocolată. Acest vin cucerește cu o distincție anume și cu un postgust lung, după ce s-a odihnit la baric 24 de luni, având astfel un potențial de învechire de 10-12 ani cu un grad alcoolic de 14,5%.

 

Cuvée Unchiu Puiu 2018 – în acest cupaj am alăturat trei soiuri cu note diferite dar care împreună oferă o senzație unică: Merlot, Shiraz și Blaufränkisch ne aduc în prezența unui vin spectaculos de culoarea purpurei cu miros îmbătător de ierburi aromate. Shiraz-ul oferă corp vinului, Merlot-ul este responsabil cu aciditatea ridicată și Blaufränkisch condimentează cu succes blend-ul. Măturat 6 luni în butoaie de stejar românesc având un grad alcoolic de 14,5%.

 

Redeschiderea restaurantelor se estimează abia în iunie, v-ați gândit deja la ce schimbări veți face pentru a vă adapta unui nou trend de consum?

 

Sperăm că odată cu deschiderea concretă a locațiilor să existe și acel reviriment dat de publicul dornic să revină la viața socială. Credem că momentan nu putem previziona care va fi noul trend de consum și de ce va depinde acesta. Noi considerăm că vinul oferă consumatorului o senzație unică unde plăcerea oferită de vin îmbină mai multe elemente, cum ar fi cel emoțional, ambiental și de anturaj precum și cel pecuniar. Dacă acestea vor fi întrunite și consumatorii vor fi mulțumiți.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioada?

 

Mesajul nostru este același pentru toți iubitorii de vin din țară: să aleagă vinurile românești și să aibă ca prioritate, CALITATEA!

 

 Află mai multe informații despre crama Ferdi aici.

 

Alina Iancu

22.04.2020

 

vinuri Crama Ferdi (2)

 

Abonați-vă la Newsletter

Veți primi noutăți despre vinuri și activități conexe.

 

Bifați căsuța "Nu sunt robot"