OAMENI

Ilonczai Balazs, Director Comercial Crama Carastelec: Este foarte important ca, lovindu-ne de greutățile actuale, să nu ne pierdem creativitatea și rațiunea.

‹ INAPOI

 

carastelec

 

 

Vinul premium devine din ce în ce mai apreciat de consumatorul român, însă în această perioadă, nu este nici pe departe în categoria de necesitate majoră. Iar dacă vorbim de vinul spumant, o mare parte dintre consumatori îl folosesc doar la ocazii festive. Astfel producătorii acestui segment efervescent întâpină probleme majore și gândesc strategii pentru a râmâne în atenția consumatorilor.

 

Ilonczai Balazs, Director Comercial Crama Carastelec, ne prezintă situația companiei dedicată într-o mare proporție producției de spumante premium, pentru segmentul horeca și magazinele specializate.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? De când s-a făcut simțit?

 

Vânzările au scăzut mult începând cu luna martie. Am reușit să vindem doar 7% din ce ne-am propus. Nici aprilie nu arată mult mai bine, estimăm că vom realiza doar 15-20% din ceea ce plănuiam la începutul anului pentru această perioadă.

Situația este complicată și datorită faptului că venim după lunile ianuarie și februarie care sunt cele mai slabe în fiecare an. Majoritatea producătorilor se așteptau la creșterea vânzărilor începând cu martie.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește angajațîi, inclusiv cei de la cramă şi ce soluții au fost aplicate?

 

Se dorește contiunuarea colaborării cu toți angajații firmei. Tot timpul am fost mândri că avem o echipa veche și constantă, care a fost sudată în anii trecuți datorită succeselor, de care ne-am bucurat împreună, și eșecurilor, din care am învățat împreună.

 

În acest moment cred că cel mai important este să ne păstrăm sănătatea, așa că multe dintre activitățile noastre s-au mutat pe online, limitând astfel întâlnirile.

 

Am început să comunicăm și mai mult între noi, ceea ce cred că este un lucru bun.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Cramele se vor lovi de o situație complicată. Aceste luni când vânzările sunt mici au ca și efect acumularea stocurilor. Unele crame vor decide să scadă prețurile, alții își vor regândi planul de producție pentru anul în curs și inevitabil pentru anii următori.

Este foarte important ca, lovindu-ne de greutățile actuale, să nu ne pierdem creativitatea și rațiunea.

 

Aveați exporturi în această perioadă? Ce decizii ați luat?

 

Da, există și puțin export, dar mult mai puțin ca față de cum am plănuit la începutul anului. Și importatorii/distribuitorii sunt într-o situație complicată, având foarte multe creanțe în piață, bani investiți în stocuri și vânzări scăzute. Din cauza asta încercăm să gândim strategii prin care să îi sprijinim, luând în considerare o colaborare pe termen lung.

 

Ce noutăți aveți în gamele de vinuri spumante?

 

Tocmai am lansat noile ediții de Carassia, la începutul lui aprilie, vinul de bază fiind obținut din recolta 2017. Aveam în plan o serie de evenimente, pentru lansarea Carassia care din păcate vor fi amânate. Nu dorim să anulăm evenimentele noastre, dar trebuie să avem răbdare, și să revenim după ce lucrurile se normalizează.

 

În ce proporție ajută vânzările în online?

 

Prezența în online este extrem de importantă. Practic este printre puținele căi de comunicare rămase, între producător și consumator. Noi nu comercializăm online direct, lucrăm cu magazine online care nu ne aparțin. În mod normal, vânzarea pe online a crescut, dar nu poate înlocui vânzarea pe care am fi avut-o pe ramura horeca.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

#stayhome #staysafe #drinkCarassia

 

Descoperă mai multe informațîi despre cramă Carastelec aici.

 

Carastelec vinuri

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 8-a ediție
10-12 Mai 2025
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter