SODINAL - TOTUL PENTRU ENOLOGIE ȘI VINIFICAȚIE

 

Fondată în 1993, compania Sodinal are un rol principal în implementarea și dezvoltarea enologiei și vinificației moderne în Europa Centrală și de Est. Acoperind patru țări și datorită structurii sale bine dezvoltate, echipei de profesioniști și partenerilor cunoscuți la nivel mondial, compania Sodinal implementează inovațiile și contribuie la dezvoltarea enologiei și tehnicilor de vinificație.

sodinal revino

 

_______________________

 

#IMPREUNAREUSIM

Irina Mărășoiu, proprietar Vinmag.ro: Majoritate clienților au comandat vinuri cu prețuri cuprinse între 48-70 lei. Dar am și un segment de client fideli care cumpără doar vinuri premium și în această perioadă și-au făcut stocuri.

 

 

Irina Marasoiu vinmag

 

A venit momentul achizițiilor online și se resimte și în industria vinului. Magazinele specializate (vinotecile) au luat deja toate măsurile de protecție, iar angajații acestora fac inclusiv livrări la domiciliu.

 

Adevărata întrebare se învârte în jurul felului în care se va ajunge la consumator în economia actuală, dar și ce probleme întâmpină comercianții în achiziția vinurilor.

 

Irina Mărășoiu, proprietar Vinmag.ro, ne spune care sunt provocările în vreme de pandemie.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? Cum s-a făcut simțit în magazinele specializate?

 

Începutul anului a fost foarte prost și în magazinele fizice avem, acum, o scădere de peste 25-30% față de acest început de an. Cel mai tare s-a simțit scăderea în momentul în care s-au cerut declarații tuturor celor care ies din case.

 

Sunt probleme cu stocurile și aprovizionarea de la distribuitori sau de la crame?

 

Da, sunt distribuitori care au suspendat activitatea. Am fost nevoiți să căutăm produsele la alți distribuitori. Ne descurcăm, însă ne ajută foarte mult și stocurile pe care le aveam.

 

O altă problema legată de distribuitori este că au început să ceară banii în avans. Chiar dacă firma noastră nu a avut niciodată întârzieri sau restanțe la acești distribuitori. Imaginează-ți că e greu să plătești în avans pentru produse pe care le expui la raft și aștepți/speri să se vândă.

 

În ce proporție ajută vânzările în online? Faceți și livrări personale? Cum se desfașoară acestea, în ce zone livrați și ce experiețe de logistică aveți?

 

Vânzările online au ajutat enorm în această perioadă și au crescut volumul de vânzări, însă livrările în țară sunt foarte îngreunate de situația actuală. Curierii au întârzieri mari și nu acceptă să ridice foarte multe colete.

 

În București livrăm noi cu doi șoferi. Am avut mereu propriu sistem de livrare cu două mașini. Livrările merg bine, însă colegii mei sunt foarte încărcați. Sunt echipați corespunzător, cu măști și mănuși, au dezinfectanți și un protocol foarte clar.

Traseul coletelor, atât pentru curier cât și pentru șoferii noștri a fost regândit astfel încât să fie cât mai sigur din punct de vedere al situației actuale.

 

În ce segment de prețuri se încadrează cei care-l achiziționează on-line?

 

Majoritate clienților au comandat vinuri cu prețuri cuprinse între 48-70 lei. Dar am și un segment de client fideli care cumpără doar vinuri premium și în această perioadă și-au făcut stocuri.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește desfășurarea activității la magazine? Ce soluții au fost aplicate?

 

În magazine ne-am mobilizat încă înainte de a fi stare de urgență.

Am redus programul de lucru, am făcut un regulament intern foarte clar pentru vânzători și le-am oferit și toate echipamentele și dezinfectanții necesari.

Am cerut să dezinfecteze în magazine constant, să dezinfecteze cât mai des mânerele și zona pe unde trec clienții. Să poarte măști și mănuși, atât la muncă cât și în timpul liber.

Am făcut un regulament și pentru clienți pe care l-am pus la ușa și prin care:

  • am refuzat orice fel de sticlă venită din afară pentru vinul de masă Recaș;
  • am cerut să păstreze distanța și să intre pe rând, iar în interior am marcat foarte bine cu benzi de semnalizare liniile de așteptare;
  • am rugat să se achite pe cât de mult posibil cu cardul.

Am instalat și un geam de protecție între vânzător și clientul aflat la casă.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Cred că o să dispară multe magazine în această perioadă. Deja parte din producători au făcut pachete speciale de pandemie și poți comanda la preț special direct de la ei. Pe noi, comercianții, ne sar și este încă o piedică pentru noi ☹.

Dacă vom ajunge să fim închiși sau dacă lumea nu o să mai aibă curaj să primească șoferi și curieri probabil vom fi foarte mulți afectați.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

Să comande online. Să își facă un protocol de primire a comenzilor, de orice fel, astfel încât să își protejeze sănătatea, dar să și aibă toate cele necesare în izolare.

 

Descoperă ofertele Vinmag aici.

 

Alina Iancu

08.04.2020

 

magazin 2

 

PROIECTELE NOASTRE

 

CRAMEROMANIA.RO - VINURI ROMÂNEȘTI
Cramele în România, soiuri autohtone de struguri, degustări de vinuri
REVINO BUCHAREST WINESHOW
Salon de vinuri, Ediție Specială, 9-11 Aprilie 2022
 
REVINO CHEESE & WINESHOW
Salon de brânzeturi și vinuri, Ediție Specială

Abonați-vă la Newsletter

Veți primi noutăți despre vinuri și activități conexe.

 

Bifați căsuța "Nu sunt robot"