OAMENI

Marius Matei, proprietar Marvin Wineshop, Bar & More: Vor câștiga cei care cresc organic, constant, cei care au o voce și o atitudine, cei implicați, cei care construiesc comunități și în spatele cărora stau și produse pe măsură.

 

Hq-Marius-Marvin

 

Factorul uman este primordial în orice business, iar când vorbim despre anteprenoriat, implicarea emoțională este de multe ori la fel de mare și importantă ca cea profesională. Cramele și reprezentanții magazinelor, ca și în alte domenii, vin cu idei noi de promovare încât să fie alături de consumatorii fideli și să le faciliteze accesul la vinurile preferate.

 

Marius Matei, proprietar Marvin Wineshop, Bar & More, ne prezintă impactul din vânzări și cum s-a adaptat acestei perioade în relația cu clieții.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? De când s-a făcut simțit în wine-baruri?

 

Este o perioadă deosebit de dificilă pentru toți, atât la nivel individual cât și colectiv. Ceea ce putem spune noi că facem în aceste momente este să ținem moralul sus celor cu care intrăm în legătură, să continuăm să ne întărim comunitatea și să putem supraviețui și după ce aceste momente vor fi depășite.

Această nișă pe care noi am ales-o nu este una de imediată necesitate așa că este firesc că vânzările au scăzut foarte mult, oamenii nemaiputând ieși din case pentru a își achiziționa vinuri sau merge la degustări ca până acum.

Încercăm să găsim o cale pentru a organiza degustări adaptate momentelor acestea, pe care eventual să le continuăm în paralel cu degustările noastre tradiționale după ce ne vom relua activitatea.

În wine-bar-uri scăderea vânzărilor s-a simțit imediat ce primele măsuri au fost luate, de la anunțarea distanțării sociale deoarece în general tipicul wine-bar-urilor este acela al unor locații intime, un spațiu al apropierii, în care oamenii vin să deguste vinuri la pahar, lucruri interzise acum.

 

Sunt probleme cu stocurile și aprovizionarea de la distribuitori sau de la crame?

 

In această perioadă, deoarece dorim să menținem interacțiunile la un minim necesar pentru a preveni orice îmbolnăvire a noastră sau a clienților și am stopat aprovizionările mai puțin necesare, atât de la distribuitori cât și de la crame.

Ne bazăm efectiv pe stocurile noastre și vom face asta pe cât posibil.

Produsele fară stoc, pot fi solicitate la un click distanță prin intermediul unui buton din pagina produsului, fereastra de dialog din josul paginii sau prin rețelele noastre sociale.

 

În ce proportie ajută vânzările în online? Faceți și livrari personale? Cum se desfasoară acestea, în ce zone livrați și ce experiențe de logistică aveți?

 

Am pornit o campanie aspirațională #Iwine2breakfree prin care facem servicii de livrări la domiciliu, livrări personale în București și prin intermediul curierilor în restul țării. Activitatea noastră este în acest moment 100% online. Livrările personale le facem echipați corespunzător cu măști și mănuși, după ce am asigurat dezinfectarea pachetelor/ sticlelor.

Avem de construit pe site-ul nostru www.marvin-wineshop.ro o mulțime de aspecte pe care până acum nu am avut timpul și resursele necesare să le construim și ne concentrăm să facem ceva durabil, sustenabil, mai prietenos cu utilizatorii și folositor pentru toate părțile.

Momentan, folosind codul de voucher #stămacasă la finalizarea comenzii livrarea este gratuită pentru București. În restul țării livrăm în maxim 48 de ore prin intermediul curierilor, în limita stocului disponibil.

Suntem în contact direct, dar online cu fiecare dintre cei care ne vizitează site-ul, îi consiliem în alegerile lor ca și până acum, ne asigurăm că produsele și serviciile sunt la nivelul așteptat de către aceștia.

Avem suportul unor experți în logistică ce ne ajută în aspectele pe care nu le cunoșteam până acum și ne descurcăm în situațiile date.

 

În ce segment de prețuri se încadrează cei care-l achiziționează on-line?

 

Prețurile vinurilor comandate pe www.marvin-wineshop.ro sunt doar sensibil mai mici decât în momentul în care oamenii pășeau în magazin, doar numărul clienților nu este același deoarece atenția multora se concentrează pe alte aspecte acum, noi activând într-un segment premium și nu de imediată necesitate. Am putea zice că un minim de comandă ar fi de 100 de lei pentru că oamenii oricum comandă pentru mai multe zile. Oricum, noi am scăzut prețurile, cu ajutorul producătorilor și furnizorilor noștri care au înțeles situația mai puțin plăcută în care ne aflăm, aplicând discount-uri și oferind facilități.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește angajații sau chiria? Ce soluții au fost aplicate?

 

Putem spune că ne dorim cu adevărat să trecem împreună peste aceste momente pentru că avem cu toții de suferit și încercăm să rezistăm pentru că ne este cu adevărat drag de ceea ce făceam/ facem.

Angajații lucrează de acasă sau pe teren în funcție de necesități, poate mai mult și mai implicat decât înainte, ne străduim să avem comenzi pentru a putea să rezistăm din toate punctele de vedere.

Am avut discuții cu toți cei implicați și vom aplica diferite soluții în funcție de cât se prelungește perioada aceasta dificilă.

Noi luptăm, muncim, suntem mândri de ceea ce am reușit până acum să facem, știm că suntem mici și că mai sunt multe urechi ce nu au auzit încă de MarVin WineShop și așa că nu găsim altă soluție decât a construi în continuare trainic.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Pragmatic vorbind pe termen mediu cred că luptele se vor da pentru prezența în lanțurile de magazine mari pentru că doar acestea au fost deschise în această perioadă.

În schimb din punct de vedere al consumatorului vom observa o tendință mai mare de apreciere a vinurilor mai scumpe pentru că vor vrea să savureze o experiență. Vor crește vânzările online și industria vinului va trebui să investească mai multa atenție și pricepere în a expune concepte, etichete, campanii și altele asemenea în online dar și offline.

 

Vor câștiga cei care cresc organic, constant, cei care au o voce și o atitudine, cei implicați, cei care construiesc comunități și în spatele cărora stau și produse pe măsură. Era necesar și până acum, dar lucrurile s-au accelerat ca nevoie în momentul de față.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

Noi încercăm zilnic pe paginile noastre de Facebook momentan să le transmitem tuturor că puterea lui „Împreună” nu a fost niciodată mai necesară, că este important să avem moralul ridicat savurând fiecare experiență nouă a zilelor acestea pe cât posibil cu zâmbetul pe buze, că distanțarea trebuie să fie fizică și nu socială într-o lume atât de tehnologizată. Ne lipsesc degustările noastre, atmosfera destinsă și oamenii faini pe care i-am cunoscut de-a lungul timpului pe la noi, dar suntem încrezători că în curând ne vom revedea sănătoși și plini de povești, bancuri și vinuri bune, așa cum suntem noi între simțuri și simțiri.

 

Și să nu uităm...Something Old, Something New, Same Passion....Always, Wine.

 

Descoperă oferta de vinuri Marvin aici.

 

Alina Iancu

10.04.2020

 

marvin wine bar

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 7-a ediție
11-13 Mai 2024
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter