OAMENI

Mihaela TYREL de POIX, proprietar SERVE: Sperăm ca valorile să se reașeze pe baze sănătoase și în acest sens viticultura și vinurile să revină în atenția oamenilor și poate și a autorităților.

‹ INAPOI

 

Mihaela Tirel de Poix

 

O adaptare cu un plan realist este necesară în perioada următoare pentru a reporni economia. O parte din producătorii români au mai trecut prin alte situații de criză, sunt chiar optimiști, deși nu au încă soluții. Se speră însă să fie un semnal de alarmă pentru autorități în sprijinirea sectoarelor esențiale precum sănătatea, utilitațile, agriculutura, transportul, dar și altele.

 

Mihaela TYREL de POIX, proprietar SERVE, prima crama privată din România, ne povestește despre situația actuală, păstrându-și optimismul și sperând ca valorile să se reașeze pe baze sănătoase.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? De când s-a făcut simțit?

 

Din păcate, având produse preponderent Horeca, am fost afectați imediat ce a fost declarată pandemia. Așadar în luna martie 2020 am înregistrat o scădere de vânzări de 70% față de 2019, cu o scădre de vânzări începând cu 11 martie.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește angajații, inclusiv cei de la cramă şi ce soluții au fost aplicate?

 

Ne gândim întâi și întâi la securitatea oamenilor noștri și de aceea am optat încă din 15 martie la formula de telemunca pentru cei care își puteau desfășura activitatea de acasă. SERVE a investit permanent în oamenii săi, suntem o echipă cu tradiție, cu vechime și foarte sudată, așa că nu nu ne abandonăm la greu, mai ales că nu este prima criză prin care trecem împreună. Ne păstrăm toți angajații, chiar dacă pentru cei care nu mai au «obiectul muncii» sau suficient de lucru am optat pentru șomaj tehnic sau reducerea timpului de lucru. Ne-am propus să trecem cu bine această perioada și rămânem permanent în legătură între noi, comunicăm foarte mult. În vie și la cramă activitatea se desfășoară normal ceea ce ne susține tuturor speranța și optimismul.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Așa cum știm cu toții, această sincopă mondială majoră vine pentru lumea vinului peste o criză de supraproducție și o scădere a consumului de vin. Este hazardant să dăm verdicte sau să facem previziuni, chiar și pe termen mediu sau lung. Atât piață cât și producția și consumul sunt complet dereglate astfel încât nu cred că cineva poate estima în cât timp și dacă vor reveni la nivelul anterior. În ceea ce ne privește, ne pregătim să rezistăm și să trecem cu bine și peste această situație, iar planurile ni le facem pas cu pas. Ne menținem conectați, optimiști, îngrijim via ca și până acum și ne ocupăm de vinurile noastre cu aceeași atenție. Încercăm să fim în permanentă legătură cu clienții noștri și la fel de prezenți în cotidianul lor. Sperăm ca valorile să se reașeze pe baze sănătoase și în acest sens viticultura și vinurile să revină în atenția oamenilor și poate și a autorităților cu această ocazie.

 

Aveați exporturi în această perioadă? Cum ați decis să procedați?

 

Din fericire exporturile au continuat, chiar cu o ușoară creștere și suntem gata să facem față oricărei solicitări.

 

Aveți îmbuteliate vinurile din recolta 2019, ce noutăți aveți?

 

Avem îmbuteliate rozeurile din recolta 2019, atât Vinul Cavalerului, Rezervă Contelui, Terra Română cât și Sissi, dar și bună parte din albe – semnalez în mod deosebit Mileniumul alb 2019, în noua formulă de asamblaj cu Tămâioasă Românească. Vom lansa un vin nou în serie scurtă, despre care prefer să vorbim la momentul oportun, estimăm toamna acestui an, sărbătorind recolta 2020.

 

În ce proporție ajută vânzările în online?

 

Considerăm că în acest moment ajută extrem de mult, chiar dacă volumele nu pot înlocui pierderile de vânzări prin închiderea horeca. De câtva timp am optat pentru intensificarea comunicării online iar în această perioada este pentru noi un focus.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

Să fie optimiști, să învețe cât de mult din ce se întâmplă și, bun înțeles, să aibă grijă de ei și de familiile și prietenii lor. Iar în momentele de relaxare, să aibă un pahar de vin aproape. Să auzim de bine și să avem parte de vinuri bune!

 

Descoperă mai multe informații despre crama SERVE aici.

 

Alina Iancu

09.04.2020

 

ANE_0560 (2000x965)

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 8-a ediție
10-12 Mai 2025
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter