OAMENI

Mihnea Vasilache, proprietarul cramei Dagon: Avantajul unei firme mici și creative este flexibilitatea.

‹ INAPOI

 

6-mihnea-vasilache-dagonwine

 

Închiderea economiilor, distanțarea socială, dar și panica creată de coronavirus, au dus la schimbări în ceea ce privește modul de a consuma și de a munci. De asemenea, modul de a face cumpărături s-a schimbat fundamental. S-a pus accent pe comerțul online în detrimentul magazinelor specializate. Iar toate aceste schimbări actuale vor avea un impact puternic asupra organizării economiei în viitor.

 

Mihnea Vasilache, proprietarul cramei Dagon, ne povestește în ce situație l-a prins criza și ce măsuri a luat pentru moment.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? De când s-a făcut simțit?

 

Impactul în vânzări la început, în februarie și martie, a fost foarte negativ și rapid din cauza că horeca reprezenta principalul nostru canal de distribuție. Dagon este o mică cramă artizanală care produce volume limitate, de ordinul miilor, din fiecare etichetă. Nici să fi vrut și nu puteam vinde volume semnificative prin supermarketuri care au devenit principalul canal de distribuție în această perioada. Acestea fiind spuse ne-am adaptat rapid la nouă situație și, ajutăți de o comunicare mult mai intensă și mai creativă în online, am reușit să creștem rapid volumul de vânzări directe. De asemenea, suntem în ultimele faze de testare a magazinului online și sper ca în ceteva zile să putem oferi vinurile Dagon și prin intermediul site-lui nostru www.dagon.ro.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește angajații, inclusiv cei de la cramă şi ce soluții au fost aplicate?

 

Avantajul unei firme mici și creative este flexibilitatea. Am reușit pentru moment să nu facem concedieri sau reduceri salariale și sper să rezistăm așa până trece criza. Trebuie menționat că persoanele cheie în mica noastră cramă, vinificatorul Mihai Ratulea și directorul general Sebastian Ion, sunt parteneri și acționari în firmă.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Umanitatea bea vin de milenii indiferent de pandemii, catastrofe naturale sau războaie. Acest lucru nu se va schimba. Din păcate, partenerii noștri din Horeca cred că vor fi grav afectați o perioadă destul de lungă de timp. Noi luasem anul trecut decizia de a ne construi propria cramă lângă via din Valea Nucetului (la o ora de București) și sper că în două luni să devenim operaționali. Intenționăm să folosim noua locație să creăm pentru consumatori și turiști un nou mod de a înțelege ce fac vinurile Dagon speciale și respectiv de a porni vânzările din cramă.

 

Aveați exporturi în această perioadă? Ce decizii ați luat?

 

Dagon exportă în UK din mai mult de cinci ani precum și în Germania și Canada. În 2019 exporturile au fost aprocimativ 15-20% din vânzări. În acest an, unul din principalii noștri clienți, lanțul de winebar-uri și magazine de vin Vinoteca, are momentan închise locațiile. În schimb, Wanderlust Wines care este importatorul nostru oficial din UK a crescut vânzările online, ceea ce ne-a ajutat. Dagon Wines este un brand bine stabilit în UK, vezi și un articol recent în Financial Time ( https://dagon.ro/a-romanian-romance-tasting-notes/ ) așa că sper că vom continua să exportăm bine. Provocarea este de a găsi noi piețe de export și aici cred că ar face sens asociațiile de producători, fie regionale (ca de exemplu Asociația cramelor din Dealu Mare din care facem parte, vezi https://dagon.ro/campania-dealumare-vincusolidaritate/) fie pe modelul francez, de vignerons independents.

 

Ce noutăți aveți în acest moment?

 

Am îmbuteliat recent Dagon Clan Har 2019 (roze) care este mândrul urmaș al celui mai bun roze din românia la concursul Gault Millau și va pot spune că este delicios! Dar poate cea mai importantă noutate este apariția și dezvoltarea gamei Dagon Estate care sunt vinuri făcute din struguri din viile proprii. Deși Sandridge Fetească Neagră Rezerva 2016 este epuizat (2018 va apărea în piață spre sfârșitul anului) celelate două etichete, Clearstone Fetească Albă Rezerva 2018 și Got Merlot? 2017, sunt disponibile.

 

În ce proporție ajută vânzările în online?

 

După cum spuneam intenționam să deschidem în curând magazinul online pe situl Dagon. Colaborăm foarte bine în acesta perioadă și cu partenerii noștri de la vinmagazin.ro, lovewine.ro sau conceptul creativ și interesant al abonamentului de vin de la wineful.ro.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

Sănătate în primul rând! Noi vom continua să facem vinuri pentru ei cu aceeași pasiune, talent și dedicație ca până acum. Sper să putem întâlni cât mai mulți dintre ei, când va fi posibil, la noua cramă.

 

Află mai multe informații despre crama Dagon aici.

 

Alina Iancu

28.04.2020

 

revino5

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 7-a ediție
11-13 Mai 2024
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter