OAMENI

Raluca Bauer, Co-Proprietar Crama Bauer: Degustările online sunt soluții de a păstra relațiile cu clienții

‹ INAPOI

 

Raluca si Oliver Bauer

 

Raluca și Oliver Bauer locuiesc de peste 15 ani în vârf de deal la Drăgășani, în podgoria cu același nume. Oliver Bauer este enolog al Cramei Știrbey și proprietar și enolog al Cramei Bauer, locuiește din 2004 în România după ce a dobândit cunoștințele despre vin și vinificație în Germania, țara natală. Raluca Bauer este responsabilă de vânzări și marketing la crama lor, o cramă care vinifică doar monovarietal, în cantități mici de struguri din diferite podgorii ale țării, cu accent pe soiurile autohtone din podgoria Drăgășani. Vinurile produse de ei sunt dedicate segmentului horeca, restaurantelor și magazinelor specializate, iar o parte din producție se vinde direct de la cramă numeroșilor turiști care le calcă pragul.

 

În situația actuală generată de Coronavirus, în care industria turismului și restaurantele sunt cele mai afectate, vânzările au scăzut considerabil, iar cramele trebuie să vină cu strategii noi de comunicare pentru a-și vinde vinul.

 

Raluca Bauer, Co-proprietar, responsabil vânzări și marketing, ne povestește ce soluții a găsit pentru a duce pe mesele pasionaților vinurile produse la crama Bauer.

 

Care este impactul în vânzări generat de această criză? De când s-a făcut simțit?

 

În luna martie, odată cu închiderea restaurantelor, vânzările au scăzut considerabil. Încă de la început am gândit vinurile Bauer pe un segment de nișă, drept urmare sunt prezente exclusiv în magazine specializate și în horeca.

Acum însă partenerii noștri se reinventează, au început livrările la domiciliu și propun pachete inclusiv de vin. Magazinele de vinuri fizice și online au rămas în “linia întâi” și ne asigură continuarea activității.

 

Care este, în acest moment, situația în ceea ce privește angajații şi ce soluții au fost aplicate?

 

În această perioadă ne-am concentrat foarte mult pe angajați, pentru că suntem conștienți că și ei sunt îngrijorați de viitor. Nu vom opta pentru șomaj tehnic pentru martie- aprilie, încercăm să generăm un minim de vânzări care să le acopere salariul întreg și sporurile măcar la nivelul anului trecut. Sperăm că ne vor ajuta puțin și sărbătorile (duminica Floriilor și Paștele).

Pe lângă măsurile recomandate și impuse de lege, am optat să modificăm programul de lucru astfel încât să reducem la maxim interacțiunea. Pentru livrări avem o singură persoană pe zi, am creat o zonă de depozitare fără contact cu cei care ridică comenzile, iar în momentul acesta în cramă intră doar oenologul.

Am suspendat și amânat toate vizitele și degustările de vin la cramă, dar lucrăm îndeaprope cu toți partenerii din turism pentru noi experiențe când totul va reintra în normal.

 

Care credeți că vor fi efectele pe termen mediu și lung asupra industriei vinului?

 

Previziunile noastre nu sunt cele mai optimiste. Piața își va reveni treptat și mult mai lent comparativ cu alte domenii. În momentul acesta toți distribuitorii au depozitele pline cu vin, cramele sunt de asemenea pline – sunt foarte puțini producători care au lansat vinuri din 2019 și în câteva luni avem o nouă recoltă. Teama noastră cea mai mare este că, în dorința de a “scapa” de stocuri, se vor face discounturi uriașe și promoții ridicole, fără o strategie în spate.

Toate acestea nu vor face decât să strice o piață care este încă în formare și nu vor transmite un mesaj coerent către consumatori.

 

Ce decizii de comunicare și promovare (de la distanță) ați luat?

 

De mai bine de un an am simțit nevoia să ne reinventăm. La degustări mergeam mereu împreună, dar solicitările erau atât de multe și lucrul în cramă și în vie erau atât de presante, încât nu mai făceam față. Am început să facem degustările separat dar ne-am dat seama că nici această nu era o soluție. Și încet încet a încolțit o idee, pe care acum o punem în practică: degustările on line. Acestea nu vor înlocui degustările tradiționale, ci vor fi complementare.

Am discutat cu mare parte dintre partenerii noștri să propună un pachet de degustare cu vinurile Bauer clienților și noi, de la distanță, îi ghidăm în degustare și le povestim despre fiecare vin în parte. Primele două degustări au fost un real succes și alte două degustări sunt planificate pentru următoarele două săptămâni în Brașov și Cluj.

Am discutat deja cu câteva firme să facem și o introducere în degustarea vinului pentru salariații care muncesc de acasă în perioada aceasta. Ei vor primi un pachet de 3 sticle de vin Bauer, un pahar și un tirbușon și timp de o oră vor întra în lumea vinului, alături de noi.

 

În ce proporție ajută vânzările în online, în situația în care voi nu vindeți în marile lanțuri de magazine?

 

Vânzările online devin un segment din ce în ce mai interesant pentru vinuri, dar este încă la început. Apreciem efortul magazinelor care au și o persoană specializată în spate, ce răspunde și îndrumă cumpărătorul, aproape ca într-un magazin fizic.

 

Ce mesaj le transmiteți consumatorilor în această perioadă?

 

În primul rând să facă tot ce le stă în putință să rămână sănătoși fizic, mental și financiar. Este momentul să găsim fiecare dintre noi “un ocean albastru”, nu pe cel roșu, unde se bat și se îngrămădesc toți peștii.

Noi ne gândim mereu la experiențele avute împreună “în vârf de deal” și suntem optimiști că ne vom reîntâlni în curând, zâmbind totuși amar și întrebându-ne : “ ce a fost asta? “

 

Mai multe informații despre Crama Bauer, aici.

 

Alina Iancu

07.04.2020

 

20200317_093614

 

PROIECTELE NOASTRE

 

Bază de date a cramelor din România
 
A1
Salon de vinuri și turism viticol, a 7-a ediție
11-13 Mai 2024
 
Salon gastronomic, a 3-a ediție
5-6 Octombrie 2024

Abonați-vă la Newsletter