SODINAL - TOTUL PENTRU ENOLOGIE ȘI VINIFICAȚIE

 

Fondată în 1993, compania Sodinal are un rol principal în implementarea și dezvoltarea enologiei și vinificației moderne în Europa Centrală și de Est. Acoperind patru țări și datorită structurii sale bine dezvoltate, echipei de profesioniști și partenerilor cunoscuți la nivel mondial, compania Sodinal implementează inovațiile și contribuie la dezvoltarea enologiei și tehnicilor de vinificație.

sodinal revino

 

_______________________

 

#IMPREUNAREUSIM

Răzvan Serghiuță, Director General Cramele Cotnari: La Cotnari, investigăm serios potențialul soiurilor românești.

‹ INAPOI

 

VINURI COTNARI

 

 

Vinurile podgoriei Cotnari sunt bine cunoscute pe plan național, iar soiurile autohtone specifice zonei și terroirul le fac unice în felul lor.

 

Cotnari SA și Casa de Vinuri Cotnari sunt în situația privilegiată de a se bucura de roadele unei podgorii generoase atât ca suprafață, dar mai ales în calitatea materiei prime. Pe măsura dezvoltării, portofoliile celor două entități au crescut și au creat o entitate comercială care să le reprezinte. Așa s-a născut “Cramele Cotnari”, o divizie de vânzare care azi este bine reprezentată de noul magazin online www.cramelecotnari.ro, dar care va deservi și zona de offline când acest new normal va avea și niște coordonate mai concrete de aplicare.

 

Răzvan Serghiuță, Director General Cramele Cotnari, ne povestește despre adaptarea vânzărilor în perioada pandemiei, dar și despre rolul Cramele Cotnari de a aduce cultura vinului mai apraope de consumatorul de vin cu oferte dedicate și cu alte experiențe din lumea vinului.

 

Cum v-ați adaptat comunicarea în ultimele două luni pentru a păstra clienții aproape?

 

În Cotnari, vinul și comunitatea care îl crează sunt două elemente pe care nu le putem despărți. Cu Horeca închisă și cu o previziune de eficiență scăzută a acesteia pentru restul anului, plus încetinirea consumului într-o perioadă în care toată piața de vin se mișcă, în general bine, a trebuit să securizăm sănătatea pe termen lung a mărcilor noastre.

 

Comunicarea clasică comercială a fost înlocuită cu o comunicare specifică contextului în care ne aflăm. Cotnari a decis să doneze 10% din profit (nu din bugetul de marketing, o paranteză importantă, aș zice) spitalelor din România aflate în lupta cu pandemia.

 

Campania noastră, susținută de o reclamă TV și de un mix de ad-uri online, a propus o mecanică digitală pe www.cramelecotnari.ro prin care oamenii puteau alege cărui spital din România să direcționăm acești bani. 65% dintre voturile a peste 2000 de utilizatori au decis ca ajutorul nostru să meargă către Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Sfânta Parascheva din Iași. Aceluiași spital, compania noastră îi acordase o donație directă de 50000 de lei în cursul lunii martie.

 

CRAMELE COTNARI

 

Cum au mers vânzările în retail? Dar exporturile?

 

Avem un portofoliu echilibrat de game de preț. Prezența noastră în zona de mainstream și low ne-a ajutat să fim optimiști pentru restul anului. Exportul se înscrie în același trend. Diaspora este o audiență importantă pentru noi și în ciuda exagerărilor din media, aceasta a știut să-și protejeze rudele de acasă. Normalitatea activității lor din țările în care locuiesc a menținut la cote mulțumitoare exporturile noastre.

 

În ultimii ani, ați dezvoltat mai multe game de vinuri spumante. Spuneți-ne  despre ele. Cum au fost primite în această perioadă în casele românilor?

 

Spumantele, vorbim în general de vinurile “ne” liniștite dincolo de împărțirea lor tehnică, sunt vedetele în devenire ale industriei din ultimii doi, trei ani.

La Cotnari, investigăm serios potențialul soiurilor românești și dacă n-ați încercat un spumant din Busuioacă, Tămâioasă sau Frâncușă, ei bine, e timpul să o faceți. Avem spumante minunate în toate gamele de preț fie că vorbim de tinerescul și efervescentul ZAZ, bucuroasele din gama Selecții sau oferta elegantă din Colocviu.

Nu ascundem deloc, de fapt suntem chiar mândri să spunem că acest segment va fi un motor de creștere pentru noi. Și consistent peste piață.

 

Ați făcut o investiție nouă pentru a primi turiști la crama Axinte. Când va fi gata și cărui public vă adresați?

 

Crama Axinte e un proiect de suflet și reprezintă încheierea unui întreg proiect de reabilitare a ecosistemului din zona noii crame. Suntem pe finalul amenajărilor și în lipsa pandemiei am fi deschis-o larg încă din vară. Nu ne grăbim în acest moment, dar cu siguranță nu vom prelungi prea mult așteptarea.

 

Crama Axinte este un nou argument că la Cotnari tradiția se întâlnește cu modernitatea. Cine nu a fost încă la Cotnari o să descopere o întreagă comunitate care crește împreună. Suntem într-un proces de creștere oraganică, nu pe grabă ci pe esență, iar în viitorul apropiat Cotnariul o să fie un exemplu de dezvoltare sustenabilă demn de preluat.

 

Așteptăm pe oricine își dorește să cunoască soiurile de vin pur românești, dar și stilul de viață moldav unde blândețea graiului este o expresie a oamenilor care știu să-și trăiască viață înconjurați de frumos. Vom oferi o bucățică din Moldova profundă, care nu se vede la televizor sau prin tabloide.

 

Ce noutăți aveți în materie de vinuri?

 

Cotnariul este cunsocut pentru albele sale minunate, dar în 2020 o să vă bucurați de niște rozeuri catifelate, dar viguroase. O marcă a locului, o marcă de care suntem bucuroși că o putem oferi iubitorilor de vin.

 

Ce ați învățat din această criză creată de pandemie?

 

În primul rând că oamenii adevărați se cunosc la greu. Credem că e acel tip de adevăr care s-a testat din nou. Nu a fost și nici nu va fi o perioadă ușoară, dar știm că avem resurse să mergem mai departe. Resurse de oameni, de talent, de produs, dar, mai ales, de voință. Ne-am clădit mulți ani voința, iar azi ne bazăm pe ea.

În business ne-am reconfirmat valoarea unui portofoliu echilibat în care vinurile value for money sunt cele care țin povestea noastră în picioare.

 

Cine și ce trebuie să facă pentru o imagine mai bună a vinului românesc?

 

E o poveste lungă aici. Noi credem că primul pas, un pas pe care noi îl facem în fiecare zi, este să ai o promisiune corectă față de audiențele tale fie că vorbim despre consumatori, parteneri de business sau oamenii din propria companie.

Promisiunea corectă și un dialog deschis și onest între acești stake holderi sunt baza oricărei imagini de categorie. Deși pare elementar încă suntem departe de acest pas de bază. Dar la Cotnari oamenii sunt în general optimști.

O să fie bine. Dacă o să ne și dorim asta.

 

Află mai multe informații despre Cramele Cotnari aici.

 

Alina Iancu

27.05.2020

 

PROIECTELE NOASTRE

 

CRAMEROMANIA.RO - VINURI ROMÂNEȘTI
Cramele în România, soiuri autohtone de struguri, degustări de vinuri
REVINO BUCHAREST WINESHOW
Salon de vinuri, Ediție Specială, 9-10 Octombrie 2021
 
REVINO CHEESE & WINESHOW
Salon de brânzeturi și vinuri, Ediție Specială

Abonați-vă la Newsletter

Veți primi noutăți despre vinuri și activități conexe.

 

Bifați căsuța "Nu sunt robot"