La Casa de vinuri Cotnari se naște o legendă

 

BANER REVINO NAIV

EVENIMENTE - NOUTATI

Studiu online: Brânza - Obiceiuri de consum

‹ INAPOI

 

branzeturi maturate revino romania

 

Jumătate dintre români consumă zilnic brânzeturi și încep să descopere specialitățile locale

 

Brânza joacă un rol important în aproape toate bucătăriile lumii, fiind un aliment complex, deși uneori poate părea simplu. Sunt disponibile multe opțiuni atunci când vine vorba de alegerea brânzeturilor și nu există un mod corect sau greșit în a face o selecție. Însă poți ține cont de câteva aspecte, mai ales când dorești să savurezi aceste produse.

 

Revino Romania și-a propus un proiect ambițios – acela de a face mai cunoscute diverse tipuri de brânză realizate la noi în țară. De mai bine de un an, sunt descoperiți și vizitați producătorii mici și mijlocii, ale căror produse sunt degustate și promovate către un public mai larg. Pentru a înțelege mai bine piața și pentru a descoperi particularitățile comportamentului de consum, Revino Romania a realizat recent un studiu online.

 

Odată cu acest studiu am aflat că jumătate dintre respondenți consumă brânzeturi zilnic, iar acestea sunt atât din producția autohtonă, cât și internațională. Dintre acestea peste 65% sunt achiziționate ambalate, iar restul sunt cumpărate în sistem vrac.

 

Mai bine de jumătate dintre respondenți achiziționează brânzeturile din supermarketuri, aproape un sfert (23%) din piețe ori magazinele producătorilor și doar 10% le cumpără din băcănii.

 

Jumătate dintre respondenți nu au preferințe când vine vorba de tipul de lapte din care sunt produse brânzeturile, iar din cealaltă jumătate 21% preferă brânza din lapte de vacă, 16% din lapte de oaie și 11% din lapte de capră.

 

Tipul de brânză, tipul de lapte și momentul de consum sunt principalele criterii atunci când se ia decizia de cumpărare, urmate mai apoi de producător, perioada de maturare sau preț.

 

Când vine vorba de preț, 30-50 lei este suma pe care respondenții o alocă cel mai des pentru un kg de brânză (43%), urmat de 50-100 lei (30%) și doar 7% ar plăti peste 100 lei pentru un kg de brânză.

 

Micul dejun este momentul în care românii consumă cel mai des la masă brânzeturi, iar telemeaua și cașcavalul sunt sortimentele cele mai cumpărate, urmate mai apoi de parmezan și mozarella, dar și de brânzeturile maturate românești ceea ce arată un potențial mare pentru producătorii noi care pun accent pe brânzeturile maturate.

 

De asemenea, jumătate dintre respondenți consumă brânzeturile cu mucegai nobil cu orice ocazie. Peste 80% consumă brânzeturile în asociere cu vinul, cele maturate fiind cea mai frecventă alegere pentru această asociere.

 

____________________

 

Eșantion:

712 persoane - 44% bărbați, 56% femei

 

Teritoriu:

România sau români din afară țării

 

Perioadă:

24 august - 23 septembrie 2020

 

Top venituri:

35% peste 6.000 lei

23% între 4.001 și 6.000 lei

15% între 3.001 și 4.000 lei

27% între 1.500 și 3.000 lei

 

Mediu de lucru:

53% privat, 16% stat, 16% antreprenori, 15% fără activitate profesională

 

____________________

 

 

Studiu 1

 

 

studiu 3

 

 

studiu 13

 

Alina Iancu

30 septembrie 2020

 

branzeturi maturate revino romania

 

 

PROIECTELE NOASTRE

 

B4 CR
Cramele Româești, soiuri autohtone de struguri
Degustări de vinuri
 
B2 WINE SHOW
Salon de vinuri și turism viticol, a-5-a ediție
9-11 aprilie 2022
 
B1 RG
Salon gastronomic, prima ediție
8-9 octombrie 2022

Abonați-vă la Newsletter