Una dintre vizitele recente organizate de echipa Revino a fost în Dobrogea, la producătorul de brânză TU!, brand care se află în portofoliul grupului de firme Fraher. După o investiție semnificativă într-un sistem de producție integrat, care oferă controlul complet asupra întregului proces, de la pășunile care furnizează nutrienții pentru vaci, la ferma modernă conformă celor mai recente standarde de creștere a animalelor de lapte, și până la fabrica modernă echipată cu tehnologii de vârf, produsele TU! au apărut pe piață la începutul acestui an.
Interviul a fost realizat chiar la fabrica TU!, cu Nicolae Herțea, co-proprietar al brandului.
Cum ați ales brandul TU!?
Noi suntem o companie românească, înființată în toamna anului 2023, de către mine și fratele meu. Suntem proprietarii grupului de firme Fraher și începând cu sfârșitul anului 2023, am intrat pe o nouă linie de business: fabrica de lactate. Noi până acum, la origine, suntem producători de materie primă, lapte de vacă, și am hotărât să intrăm și pe piața de lactate.
Brandul TU! vine de la localitatea sau județul Tulcea, în momentul de față producem o gamă de acidofile cât și gama de brânzeturi maturate. Totul e legat de Tulcea, de Dobrogea, de Munții Măcinului: brânzeturile sunt asociate cu cetățile din judetul Dogrobea și tot ce înseamnă partea de acidofile este legată de Munții Măcinului, de fauna din Munții Măcinului. Fiecare produs în parte are o poveste, o floare din Munții Măcinului.
Ce produceți în fabrica TU!?
Pe lângă brânza proaspătă, am ales să facem și brânzeturi maturate în mod profesionist. Acestea reprezintă pentru noi fluxul principal în actuala fabrică pe care o avem. Cunoaștem că brânzeturile maturate în România nu au neapărat o tradiție, este o piață la început și trebuie educată. Credem cu adevărat că pe viitor o să avem potențial și creștere pentru România pe piața de brânzeturi maturate și de asta am investit în ceva nou, în ceva inovator. Important este de știut că având propria fermă și producție de lapte - materie primă, avem garanția că produsele pe care noi le producem sunt produse de calitate de la un lapte de calitate.
De unde v-ați inspirat pentru rețetele pe care le produceți aici?
Avem un tehnolog care a lucrat în Italia timp de 14 ani, și împreună am făcut timp de trei ani teste încontinuu înainte de a da drumul la fabrică și am ajuns la ceea ce avem în momentul de față.
Care sunt brânzeturile maturate din portofoliu?
Avem categoria Enisala, care are diferite combinații: brânza naturală, brânza cu piper și brânza cu ardei și cărbune comestibil, maturată 30 de zile. Apoi Dinogeția, care este maturată 45 de zile, în formă naturală, cât și feliată, și categoria de brânzeturi tari, brânzeturi maturate peste 3 luni de zile, din sub-brandul Traian, care este localitatea unde este fabrica, și pe care o maturăm 3 luni, 6 luni, 9 luni, 12 luni, până în 24 de luni.
Ce brânzeturi proaspete faceți în momentul de față?
Facem ricotta cu o rețetă tradițională italiană, un stracchino, o brânză total nouă și necunoscută pentru români, dar care place, o brânză cu pastă moale, e o brânză ce nu seamănă cu nimic cunoscut.
Care sunt diferențele în producție între o brânză maturată o lună, două luni și o perioadă mai mare? Ce presupune pentru voi?
În primul rând, maturarea în sine și îngrijirea brânzei. Maturarea, la noi în fabrică, se face într-o cameră specială, cu umiditate și temperatură controlată. Îngrijirea brânzei se face zilnic, ea este întoarsă zilnic și spălată și îngrijită.
Când ați dat drumul la producție și când au ieșit primele brânzeturi?
Am dat drumul în toamna anului 2023 și primele produse pe partea de brânzeturi maturate au ieșit în ianuarie 2024.
Unde găsim brânza TU!?
Momentan, suntem listați în rețeaua noastră de magazine și comerț tradițional din Tulcea și Constanța, pe viitor ne dorim o listare pe internațional și purtăm negocieri în acest sens. În mediul online, suntem listați la Freshful și putem acoperi piața Bucureștiului foarte ușor și în viitorul apropiat, vom da drumul și la propriul magazin online.
Piața de horeca poate să aibă o pondere destul de mare în producția voastră. Ați avut vreo astfel de discuție pentru a o introduce în horeca?
Piața de horeca este o prioritate pentru noi fiindcă în horeca cu adevărat se promovează un brand, un gust. Noi, prin distribuția pe care o avem, avem agenți dedicați pe tot ce înseamnă partea de client de horeca și vrem să acoperim cât mai mult din această piață.
Dacă oamenii vor să vă viziteze fabrica, un grup organizat, cu telefon în prealabil, poate fi vizitată?
Noi am luat legătura cu diferite agenții de turism din Tulcea care se ocupă cu tot ce înseamnă partea de excursii, gen turul mănăstirilor din Tulcea, vizitarea Munților Măcinului și a cramelor din Tulcea și încercăm să includem într-un circuit de vizitare și fabrica. Ca obiective de vizitare în fabrică, se poate vedea întreg procesul tehnologic și bineînțeles spațiile de maturare, iar la final o degustare asociată cu vinuri.
Brandul TU! va fi prezent la salonul gastronomic REVINO GOURMET Show din 5-6 octombrie 2024, care se va desfășura la Hotel Novotel în București. Detalii aici.
19/07/2024